lørdag 13. oktober 2007

Treningssamling Trysil del 2

Søndag morgen reiste Håkon hjem. Altfor tidlig, og det var bare Endre som stod opp for å hilse han god tur hjem. Det skal Endre ha! Resten var dessverre ikke i stand til å stå opp så tidlig, sorry Håkon!
Den første økta var et sprintløp i Trysil "Sentrum". Det var strålende sol og rundt ti grader, altså perfekt løpsvær. Endre hadde hengt ut postene, og kunne derfor ikke delta. Løperne startet med ett minutts mellomrom, og Jo og Ivar var de to siste ut. Løypa var full av o-tekniske utfordringer, med mye veivalgsmuligheter og stor terrengvariasjon. løypa var i underkant av 3km, og Endre stipulerte en tid på rundt tjue minutter. Ivar gjør en stor feil på andre post, og taper rundt ett halvt minutt. Jo gjør flere mindre feil, og på 5. post har Ivar nesten kontakt. Til den 7.posten går Jo på en ordntlig bom og taper mye tid. Han blir her passert av ivar, som løper nesten feilfritt på siste delen av løpet. Ivar kommerinn først på tiden 20.01, ett sekund bak den stipulerte tiden. Jo kom inn på en tid litt over 22.30, drøye to og ett halvt minutt bak.

Søndag ettermiddag dro Anne Tine hjem, og dagens andre økt kom igang litt vel sent. Denn økta skulle egentlig være en løpetur på rundt en time, men ble vell litt mye "restutisjon". Vi tok med oss golfkøller og noen golfballer, og løp til golfbanen. Her fikk vi alle testet ut våre ferdigheter som golfspillere. At ingen noengang blir proff, var lett å se. Spesielt utmerket Synne seg med utrolig korte, og ukontrollerte slag! Økten ble forøvrig avsluttet med å løpe hjem fra golfbanen. Søndag kveld gikk rolig for seg, men søvn ble det så som så med, selv om NOEN klarte å være fornuftige;D

Mandag startet med en intervalløkt, 4x4 minutt, med tre minutters pause i I4. -Koseintervaller, som Jo sier. Men en ting er sikkert, når Jo setter i gang er det ikke mye som tyder på "kos". Gutten er i kjempeform! Etter den første økta reiste Ingjerd og Synne hjem. På dagens andre økt, ver det dermed bare Jo,Ivar og Endre igjen. Også denne gang løp vi intervaller. Akkurat samme type, men på oppover gjennom hyttefeltet. Jo var suveren igjen, og Endre og Ivar holdt følge litt lenger nede i bakken. Mandag kveld var rolig. Rart det der! Med en gang jentene var ute av huset, ble det veldig rolig;D

Tirsdag skulle vi ut på langtur. Uttrykket å "trene hele dagen" fikk ny betydning for oss etter denne økta. Vi spiste frokost litt får tolv, og kom oss ikke ut får litt får to. Turen gikk oppover til slalombakkene. Så fulgte vi slalomløypa rett opp. Når slalombakken stoppet fortsatte vi rett til fjells og opp til toppen av Trysilfjellet.

Ivar og Jo på veg mot toppen.

Endre, Ivar og Jo på toppen av Trysilfjellet.

Fra Trysifjellet løp vi videre til Stensæterkanken. Derifra løp vi i åpnet fjellterreng i norvestlig retning mot et stort vann. Det gjorde godt å komme ned fra de kalde toppene og til de store åpne "slettene" med lyng og myr. Her var det også mye bedre å løpe enn i steinura som lå på toppene. Vi løp langt. Så kom vi til vannet.

Flott utsikt, Trysilfjellet i midten, Stensæterkanken til høyre.

Der drakk vi, og Jo og Endre spiste sjokolade. men sjokolade på trening?! Nei, sa Ivar og løp videre uten problemer. Ja, det var faktisk han som løp først stort sett hele tiden. UTEN å spise sjokolade! Hører sjokolade og trening sammen? NEI! Sjokolade er for turgåere;D Tilbake rundet vi rundt Stesæterkanken og fulgte skiløypa bort til Skihytta. Den Siste halvtimen gikk nedover på vei gjennom det kjempestore hyttefeltet. Vel hjemme stoppet vi klokka på 3;40, klokka var halv seks, vi hadde "trent hele dagen"! Men det var en fin tur!!!

Onsdag løp vi to intervalløkter. Begge 4x4 med 3min pause. Begge øktene ble løpt på samme sted som den andre på mandag. Det var kjempemotiverende å se at vi løp lenger på alle dragene på begge de to øktene. På vei hjem fra den andre økta, løp vi innom Peppes for å bestille pizza. Man kan si at det var noen som så rart på oss der vi kom inn i fullt treningsutsyr, inkludert tights;D Pizzaen var dessverre litt liten, men det gikk bra! Som avslutning spilte vi Monopol. Det endte med suveren hjemmeseier til unge Sævig, foran Jo og men Ivar fikk en fortjent sisteplass.

Torsdag morgen var det avreise. Ivar dro klokka sju, Jo noe senere. Begge er i hvertfall hjemme igjen. Jo er nå på kretssamling, Ivar er syk. Begge to skal i hvertfall være klare til neste helgs Blodslitet!