lørdag 29. mars 2008

Bergensnatten




Som kanskje noen av dere vet, ble Bergensnatten arrangert fra på Lørdag. Det ble arrangert på Ytrebygda, ved flyplassen i Bergen.

Jeg kastet meg ut på sisteetappe på mitt lag (Good and Old). Jeg var på lag med tre av de härde gubbene i Varegg. Utgangspunktet for meg var håpløst med tanke på pallen. Morten (snart Haldenløper xD) var løpt ut for leeeeeenge siden med blant annet Jarl Magnus Berge fra Tyrving hakk i hel. For meg ble det viktig å holde distansen ut og ikke bomme alt for mye, samt å komme i mål før alle de som hadde startet opp til 5 min foran eller bak meg.. Løypen var en bekmørk 7,4 km løype.


På det første langstrekket ble jeg allerede tatt igjen av fellesstarten. Ut av posten var jeg i underkant av 1/2 min bak. Ca. midt i løypen var vi en gruppe på 5. Her var det alt fra rutinerte løypere til dem man ikke bør henge på i det hele tatt. Flere steder ble jeg skillt fra dem pga. jeg tok et annet veivalg. Det avgjørende veivalget kom da det gjensto omtrent 3 km igjen. Da løp jeg som vanlig et annet veivalg en resten. Inn i posten var et godt stykke foran dem, utenom en. Han var vel den hardeste i feltet. Vi løp sammen helt til bare spurten gjensto. Jeg slo til og løp i fra han.













1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Fragmentadora de Papel, I hope you enjoy. The address is http://fragmentadora-de-papel.blogspot.com. A hug.